Secondhandmarket työssäoppiminen, opitit asiat, asettelu

 Oppimani

Olen secondhandmarketissa oppinut valtavasti kaikkea uutta. Tärkeimmät mitä olen oppinut:
-    Paremmaksi lasku taitoani.
-    Käyttämään kassaa.
-    Asiakaspalvelua.
-    Secondhandmarketin toiminta.

Tässä eivät ole kaikki pienet asiat mitä olen oppinut mutta niitä on niin paljon mutta nämä olivat tärkeimmät mielestäni. 
Opin työssäoppimassa joka päivä jotain uutta. Esimerkiksi parin päivän sisällä olen oppinut miten huutokauppa ostokset maksetaan ja miten tietää ettei tule päällekkäin varauksia. 

Työssä oppiminen on sujuntut mielestäni hyvin. Olen oppinut paljon vähässä aijassa. Minusta osaan nyt kassan käytön jo hyvin. Tilityksessä tarvitsen välillä vielä vähän apua. Lasku sekä asiakaspalvelu taitoni ovat parantuneet näillä kolmella kuukaudella. 



Asettelu

Asettelua on mietittävä kirpputori pöytiä siivotessa. Olen saanut nevoja paljon. Esimerkiksi pöytä on hyvä olla selkeä niin että siitä on helppo löytää tavarat ja pöytä ei saa olla liian tyhjä. Asettelu on myös myynnin kannalta tärkeää. Miten laittaa tuotteet esiin vaikuttaa miten ihmiset huomaavat sen ja tahtovat ostaa. Joutkut pöydät ovat houkuttelevepia kun toiset ihmisille. 

Minua pyydettiin miettimään koristelua kahvilaan. Pöytä koristeet osittain tuli toiselta henkilöltä mutta minulle annettiin lupa laittaa ne paikoilleen sekä lisäsin siihen vähän jotain muuta. 


Olisin tahtonut jonkin liinat/tabletit mutta emme löytäneet talolta niitä. Puu kiekot ovat vähän liian pieniä kun taas pöytä tarvitsisi jotain isompaa.

Joulukoristelut on nyt laitettu paikoilleen. Meillä on ikkunoissa valoja, joulukuusi laitettuna ja kahvila vitriinin päällä on vähän koristeluja. 

Miten työssäoppiminen on mennyt

-    Olen suoriutunut työtehtävistä mitä minulle on annettu ihan hyvin. Keksin myös itselleni tekemistä kun muilla ei ole sillä hetkellä mahdollista niitä antaa. Olen oppinut Secondhandmarketissa todella paljon tarpeellisia asioita. 

-    Asiakaspalvelu tilanteissa toimiminen on kehittynyt paljon ja suoriudun niistä hyvin. "Small talkissa"  on kuitenkin vielä kehittämistä. Sain työkaveriltani hyvän neuvon että sitä ei kuitenkaan kannata liian väkisin yrittää koska sen huomaa heti. 

-    Asettelusta on tullut näiden kolmen kuukauden aikana paljon parempaa. Teen sitä melkein joka päivä ja saan siitä ohjeita. Joskus kuitenkin olen hieman epävarma onko se hyvin tehty mutta saan aina neuvoja ja saan paremmin aseteltua. 





Kommentit