secondhandmarket työyhteisö ja tiimi

Käytöstvat sekä toisten huomioiminen 


Asiakaspaalvelussa sekä muutenkin työelämässä pitää muistaa hyvät käytöstavat. Hyvät käytöstavat ovat esim. kiitoksien sanomiset ja tervehtiminen. Puhumis tavat asiakkaille pitää olla asian mukaisia eli puhe pitää olla selkeää ja ei saa käyttää erikoiskielytä tai ei saa kirota. Työ kavereiden kesken voi hieman rentouttaa puhe tyyliä mutta perus käytöstavat pitää muistaa. 

Neuvotelut

 Meidän neuvvottelut ovat lyhyitä keskusteluja yhdessä. Neuvottelemme esim. miten koristelemme jouluksi, miten kirjoitamme tekstiviestin tai kumpi siivoaa vessan ja kumpi vie roskat. Neuvottelemme niin että kaikilla on mahdollista sanoa oma mielipiteensä ja sitä kuunnellaan. 

neuvottelussa on hyvä osata nämä:

  1.  Kuunnella.
  2.  Nonverbaalista viestintää ( nyökyttely ja katse kontakti.)
  3.  Iilmaista itsesi selkeästi.


Hyvän ilmapiirin luominen

Secondhandmarektissa työskennellessäni on ollut hyvä ilmapiiri. Me työntekijät juttelemme ja vitsailemme kaikenlaista. Pystyn hyvin sellaisissa tilanteissa kun tarvitsen apua kysymään sitä ja kaikki ovat aina valmiita auttamaan. Kun minulta kysytään apua tai neuvoa autan itse ilomielin. 


Minulle annettiin tehtäväkseni kasata ja koristella joulukuusi nyt kun joulukin on lähellä. Aluksi teimme sitä työkaverini kanssa sitä yhdessä. Hän kuitenkin joutui lähtemään tekemään muuta ja sain tehtävän koristella joulukuusi loppuun. Koristelin joulukuusen mielestäni ihan hyvin vaikka en olekkaan niin monta joulukuusta kasannut. Mietittiin kuitenkin että siinä voisi olla enemmän koristeita mutta emme vielä ehtineet laittaa niitä lisää. 







Kommentit